کوچه پس کوچه های مجازی

کوچه پس کوچه های مجازی

سیاسی ،فرهنگی ، آموزشی ، علمی
کوچه پس کوچه های مجازی

کوچه پس کوچه های مجازی

سیاسی ،فرهنگی ، آموزشی ، علمی

پروردگارا

پروردگارا 

داده هایت ، نداده هایت و گرفته هایت را شکر می گویم                         

چون داده هایت نعمت ، نداده هایت حکمت و گرفته هایت امتحان است.

 

یادم باشد حرفی نزنم به کسی بر بخورد
نگاهی نکنم دل کسی بلرزد
خطی ننویسم آزار دهد کسی را
که تنها دل من ؛ دل نیست

یادت_باشه ...... یادم_هست

افسران -  یادت_باشه    ...... یادم_هست
واسه آرامش دنیات،عزیزم
یادت باشه،یکی دنیاشو داده
یه وقتایی، باید مرد عمل، شی
وگرنه حرف مردونه زیاده

اسرائیل در تیرس ایران

افسران - اسرائیل در تیرس ایران




 
 
 
 
 
 
 
رهبر معظم انقلاب اسلامی بارها تاکید کرده اند که جمهوری اسلامی ایران از هرکسی که علیه رژیم صهیونیستی باشد، دفاع و حمایت خواهد کرد. ایران در طول چند دهه اخیر نشان داده که در حمایت از گروه های مقاومت و مبارزان فلسطینی هیچ محدودیتی ندارد و همانگونه که از حزب الله لبنان حمایت می کند از حماس نیز پشتیبانی می کند. ایران تنها کشوری در جهان است که سیاست مبارزه با اسرائیل و صهیونیسم بدون تغییر باقی مانده و نقطه اتکاء دلگرم کننده ای برای مبارزان مقاومت است.

جزئیات درگیری کلاه‌سبزهای ارتش با تروریست‌ها در حلب/ هلاکت ۲۰۰ تکفیری

افسران - جزئیات درگیری کلاه‌سبزهای ارتش با تروریست‌ها در حلب/ هلاکت ۲۰۰ تکفیری

به گزارش اترک نیوز، امیر احمد رضا پوردستان فرمانده نیروی زمینی ارتش در حاشیه مراسم وداع با پیکر شهدای تکاوران تیپ 65 نوهد نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران (کلاه سبزها) که اخیرا در ماموریت مستشاری در سوریه به شهادت رسیدند، در پاسخ به تسنیم با اشاره به حضور مستشاری نزاجا در سوریه اظهارداشت: به عنوان سرباز نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران وظیفه داریم که اگر ماموریتی باشد، آنجا حاضر شویم و اجرای ماموریت کنیم.

وی افزود: داعش را در حد و اندازه‌ای نمی‌بینیم که یک یگان نظامی را وارد کنیم. دشمن اصلی ما آمریکا است و ما متناسب با آنها خودمان را آماده می‌کنیم.

فرمانده نیروی زمینی ارتش تصریح کرد: در ماموریت مستشاری سوریه تعدادی از کارکنان نیروی زمینی نزاجا حضور داشتند که به حمدالله با قوت و استحکام در کنار "نیروی قدس" و سایر کسانی که در جبهه انجام وظیفه می‌کنند حضور مومنانه‌ای داریم.

امیر پوردستان ادامه داد: در عملیاتی که چند هزار نفر از نیروهای جبهه النصره و تکفیری‌ها حمله وسیعی و گسترده‌ای را به جنوب حلب انجام داده بودند، این رزمندگان رشادت‌ها و دلاورمردانی‌های مومنانه و شایسته ای را داشتند که تعداد 4 نفر از عزیزان نیروهای زمینی به شهادت رسیدند.

وی تاکید کرد: در این درگیری، تعدادی از تانک‌ها و نفربرهای گروهک تروریستی النصره منهدم شد و تروریست‌ها 200 نفر کشته دادند که تمامی اسناد آن نیز موجود است و این گوشه‌ای از خدمات و تلاش های است که سربازان ارتش جمهوری اسلامی ایران در کنار سپاه پاسداران قدرتمند در دفاع از حرم اهل بیت(ع) و مرزهای عقیدتی و ایمانی نظام جمهوری اسلامی ایفا می‌کنند.

فرمانده نیروی زمینی ارتش در پایان گفت: ما یک یگان را شرکت ندادیم بلکه تعدادی از پرسنل را از تمامی یگان‌ها شرکت دادیم که از جمله تیپ 65 است البته سایر یگان‌ها شرکت دادیم.

آداب و اعمال لیلة الرغائب(شب آرزوها)

به گزارش خبرنگار حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اولین شب جمعه ماه رجب را لیلة الرغائب می‌گویند. برای این شب پر برکت از رسول خدا(ص) عملی نقل شده است که فضیلت بسیاری دارد. در روایت آمده است: هر که این نماز را بگذارد چون شب اول قبر او شود، حق تعالی بفرستد ثواب این نماز را به سوی او به نیکوتر صورتی با روی گشاده و درخشان و زبان فصیح. پس با وی گوید ای حبیب من! به خدا سوگند من چهره‏ اى زیباتر از چهره تو ندیدم، و سخنى شیرین‏ تر از سخن تو نشنیدم، و بویى بهتر از بوى‏ تو نبوییدم!
گوید: من ثواب آن نمازم که در فلان شب، از فلان ماه، از فلان سال به جاى آوردى‏ امشب نزد تو آمدم تا حقّت را ادا کنم، و مونس تنهایى تو باشم، و هراس را از تو برگیرم و هنگامى‏ که در صور (شیپور قیامت) دمیده شود، در عرصه قیامت سایه‏ اى بر سرت خواهم افکند، پس خوشحال باش که خیر هرگز از تو جدا نخواهد شد. 
آن نماز به این صورت است: روز پنج شنبه اول آن ماه را روزه می‌داری چون شب جمعه داخل شود مابین نماز مغرب و عشاء دوازده رکعت نماز می‌گذاری هر دو رکعت به یک سلام و در هر رکعت از آن یک مرتبه سوره «حمد» و سه مرتبه «سوره قدر» و دوازده‏ مرتبه «سوره توحید» مى‏‌خوانى و هنگامى که از نماز فارغ شدى هفتاد مرتبه مى ‌گویى:
اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ النَّبِیِّ الْأُمِّیِّ وَ عَلَى آلِهِ [وَ آلِ مُحَمَّدٍ] .
خدایا! بر محمّد پیامبر درس ناخوانده و خاندانش درود فرست
سپس به سجده مى‏ روى و هفتاد مرتبه می گویى:
سُبُّوحٌ قُدُّوسٌ رَبُّ الْمَلائِکَةِ وَ الرُّوحِ
پاک و منزّه است پروردگار فرشتگان و روح
آنگاه سر از سجده بر مى ‏دارى و هفتاد مرتبه مى‏ گویى:
رَبِّ اغْفِرْ وَ ارْحَمْ وَ تَجَاوَزْ عَمَّا تَعْلَمُ إِنَّکَ أَنْتَ الْعَلِیُّ الْأَعْظَمُ
پروردگارا! مرا بیامرز و بر من مهرورز و از آنچه از من مى‏ دانى بگذر، تو خداى برتر و بزرگترى
دوباره به سجده مى‏ روى و هفتاد مرتبه مى‏ گویى:
سُبُّوحٌ قُدُّوسٌ رَبُّ الْمَلائِکَةِ وَ الرُّوحِ
پاک و منزّه است پروردگار فرشتگان و روح
سپس حاجت خود را مى‏ طلبى که به خواست خدا برآورده خواهد شد.

آدم های امضاء دار ...



آدم هایی هستند در زندگی تان
نمی گویم خوبند یا بد ...
چگالی وجودشان بالاست
افکار ، حرف زدن ، رفتار ، محبت داشتنِ شان
و هر جزئی از وجودشان امضاء دار است .
یادت نمی رود
هستن هایشان را
بس که حضورشان پر رنگ است
رد پا حک می کنند اینها
روی دل و جانت ...
بس که بلدند « باشند »
این آدم ها را باید قدر بدانی
وگرنه دنیا پر است
از آن دیگرهای بی امضایی که
 شیب منحنی حضورشان همیشه ثابت است ...